Zeven trends met impact voor Face To Face Meetings

Bron: CongresWereld
Stap een openbare locatie binnen vandaag de dag en je ziet een verscheidenheid aan technologische hulpmiddelen die toegepast worden. Toch zijn de meeste van onze face-to-face ontmoetingen nog steeds geen afspiegeling van de realiteit van de huidige tijd. Jeff Hurt van Velvet Chainsaw Consulting constateert een zevental trends met een grote impact op congressen, evenementen en andere face-to-face meetings. hij destilleerde deze uit het Horizon Report 2010, dat de belangrijkste trends onderzoekt die een impact hebben op diverse wereldwijde sectoren in komende vijf jaar.
 


significante Key Trends

1. De manier waarop we denken over leeromgevingen is aan het veranderen.
In face-to-face meetings is een fysieke ruimte traditioneel de plek van de leeromgeving, namelijk de vergader/congreszaal. Dat idee is aan het veranderen. De ruimtes waar de deelnemers leren zijn steeds meer gemeenschap gedreven, informeel en ondersteund door technologieën voor digitale communicatie en -samenwerking. Organisatoren van congressen moeten meer informele, openbare ruimten gaan bedenken en faciliteren, waar mensen elkaar kunnen treffen, samen kunnen komen, een community kunnen bouwen en zelf gesprekken en sesies over onderwerpen kunnen organiseren. Leren vindt niet meer alleen plaats in formele educatieve sessies.

2. Mensen willen actief deelnemen en beleven, in plaats van alleen een passieve toeschouwer zijn.
Het model van een spreker die voor zijn publiek staat en zijn verhaal doet voor een een groep passieve luisteraars is minder pragmatisch. Het internet stelt mensen in staat om zelf de controle te hebben over hoe ze inhoud tot zich nemen en deelnemen aan digitale activiteiten. Ze willen dezelfde mogelijkheden in een congres omgeving. De participatieve cultuur is doorgedrongen in de meeste hedendaagse activiteiten en ook hier.

3. Open content databases en sociale netwerken stellen de organisator van congressen voor de uitdaging om hun rol als brenger van content en educatie te herzien.
Toegang tot gratis en kwalitatief hoogstaande inhoud en opleidingsmogelijkheden is nog nooit zo overvloedig, openlijk en gemakkelijk toegankelijk geweest als nu. Voor de congresdeelnemer van nu is het belangrijker om geadviseerd en gefaciliteerd te worden om connecties te maken, betrokken te raken en hun eigen interpretaties en ervaringen met anderen te kunnen bespreken.

4. ‘Rich media’ – zoals animaties, audio, augmented reality, beelden, QR codes, visuals en video – zijn steeds waardevolle elementen in de face-to-face ervaring.
Je zintuigen onderdompelen in een multimediale leerervaring is van cruciaal belang om memorabele en unieke face-to-face ervaringen te creëren. Animaties, audio, visuals en video’s zullen de deelnemers aan de conferentie helpen om een beter begrip te krijgen van de besproken inhoud.

5. Mensen verwachten te kunnen communiceren, verbinden, leren en werken waar en wanneer het ze willen, ook op uw evenement.
Professionals moeten een balans zien te vinden tussen gezin, huis en werk in een steeds drukkere wereld. Veel volwassenen ervaren sneller als beter. Ze willen eenvoudig en overal toegang tot de informatie op zowel hun bedrijfsnetwerk als hun sociale netwerken. Dit zal grote gevolgen hebben voor de face-to-face bijeenkomsten in zalen zonder gratis of goedkope WiFi.

6. Veel van de technologieën die mensen gebruiken worden ‘cloud-based’ en de rol van IT-ondersteuning wordt gedecentraliseerd.
Het maakt niet uit waar onze werkbestanden worden opgeslagen. Wel belangrijk is dat onze informatie toegankelijk is, ongeacht waar we zijn of welk apparaat we gebruiken. We raken steeds meer gewend en vertrouwd met online software die onafhankelijk is van het apparaat dat we gebruiken. Congresorganisatoren moet ervoor zorgen dat er gratis WiFi, met voldoende capaciteit en betrouwbaarheid voor de deelnemers beschikbaar is op de congreslocatie.

7. Mensen hechten steeds meer belang aan innovatie en creativiteit.
Hoe innovatief is uw face-to-face beleving? Is het voorspelbaar? Zouden aanwezigen zeggen dat het een creatieve of conventionele ervaring was? Onze conferenties moeten het toenemende belang van innovatie en creativiteit weerspiegelen, zowel in de beleving als professionele vaardigheden.

Jeff Hurt is Director of Education and Engagement bij Velvet Chainsaw Consulting en kan bogen op meer dan 20 jaar ervaring in events en de non-profit sector als consultant, education coordinator, director of education en als Professional Development Manager van MPI en de Promotional Products Association International (PPAI).

Het Horizon Report 2010 onderzoekt de belangrijkste trends die een impact hebben op diverse wereldwijde sectoren in komende vijf jaar.
Het rapport – dat eerder dit jaar verscheen – kan je hieronder gratis downloaden als pdf:
2010-Horizon-Report.pdf

Advertenties

Over Marc Dekkers, Comee.nl

Organizer of inspiring Events & Conferences | Communication Pro | Business Developer | Loves Social & Cross media | E-commerce | Food | Mountainbiker
Dit bericht werd geplaatst in innovatie, onderzoek, strategie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s