EventView Survey toont groeiend belang van meetings en events in de marketing mix

De laatste editie van de EventView Global Survey toont aan dat managers in de hele wereld ervan overtuigd zijn dat events een strategische component zijn in de marketing mix, juist in deze economische tijden.
 
Events bieden grootste ROI
EventView is het grootste en langstlopende jaarlijkse onderzoek onder corporate sales en marketing managers, als gezamenlijk initiatief van de MPI Foundation, het Event Marketing Institute en marketing organisatie George P. Johnson. Voor de meest recente 2009-editie werden 942 marketing managers wereldwijd ondervraagd. Ruim 31% van de ondervraagden geeft aan dat event marketing dé marketing discipline is die de grootste return on investment (ROI) oplevert.

EventView 2009 ROI

EventView 2009 ROI2

 

“Er is geen twijfel mogelijk, dat in tijden waarin het bedrijfsleven, nonprofit en andere  organisaties op zoek zijn naar meer rendement uit hun bestaande klanten en nieuwe kanelen en doelgroepen, meetings en events een sleutelrol vervullen om deze zakelijke kansen te creëren,” verklaart MPI President Bruce MacMillan. “De informatie uit het EventView onderzoek helpt om de marketing discussie te verschuiven naar ROI en performance model, gebaseerd op tastbare impact op de omzet en andere meetbare resultaten.”

Top Ten Facts uit het EventView 2009: Global onderzoek:

  • 32% of respondents say they will transition from event marketing to experience
    marketing in the next 12 months; 28% already transitioned
  • 61% of respondents plan on implementing or have already implemented green initiatives
    within the event function; 47% are doing so as a result of a corporate responsibility
    mandate and report that green accounts for 13% of their event budget
  • 47% of respondents rank the influence of procurement in marketing decisions as low
    with 25% of respondents indicating that the role of procurement/purchasing is
    increasing at their organizations
  • 15% of the overall corporate budget is dedicated to marketing with 27% of the average
    marketing budget spent on event marketing
  • 43% of respondents indicate that event marketing is taken under consideration along
    with other mediums and 32% characterize events as a vital component of the
    marketing plan; 15% say events are a lead tactic
  • Event marketing (40%) and Web marketing (31%) are the first marketing channels
    to benefit from an increase in the overall marketing budget; Events (54%) and
    print advertising (50%) are the channels first affected by a decrease in the
    marketing budget
  • 73% of respondents state that they engage in some form of post-event measurement
    with 6% of the event marketing budget spent on measurement activities
  • Among Global respondents, companies that measure event performance are nearly 43%
    more likely to expect increases in their marketing budget than those that do not measure
  • 52% choose event marketing as the discipline that best accelerates and deepens relationships followed by public relations at 21%
  • 30% of respondents choose event marketing as the marketing discipline that provides
    the greatest ROI followed by Web marketing at 21%

EventView 2009 Budget allocation

Klik hier om de Global en North America edities van het EventView 2009 onderzoek te downloaden:
EventView2009GlobalReport.pdf
EventView2009NorthAmericaReport.pdf

Bron:
http://www.congreswereld.nl/nieuws/1/2622-eventview_survey_toont_groeiend_belang_van_meetings_en_events_in_de_marketing_mix_

Advertenties

Over Marc Dekkers, Comee.nl

Organizer of inspiring Events & Conferences | Communication Pro | Business Developer | Loves Social & Cross media | E-commerce | Food | Mountainbiker
Dit bericht werd geplaatst in onderzoek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s